AРХИТЕКТУРА
+2
the nurse
keti
6 posters
МЕКИЦИ :: УМЕТНОСТ :: УМЕТНОСТ И КУЛТУРА
Страна 1 of 2
Страна 1 of 2 • 1, 2
AРХИТЕКТУРА
АРХИТЕКТУРАТА е вештина на изработување нацрти и обликување на градби која стои и како уметност и како наука. Бидејќи под архитектура може да се подразбере секоја градба, група на градби или дел од градбата, видокругот на архитектурата е широк и вклучува нацрти и обликување на мебел, внатрешна архитектура, на згради, архитектура, на дворови, паркови и пејзажи, пејзажна архитектура, на градови, урбанистичко планирање, и региони, просторно планирање.
Зборот архитектура потекнува од старогрчкиот збор архитектон (αρχιτεκτων) што значи главен мајстор (αρχι=главен и τεκτων=мајстор, градежник).
Во најстариот запис за архитектурата, “За архитектурата” или “De Architectura”, Витрувиј или Витрувиус пишува дека архитектурата е основана на рамнотежата на трите начела: firmitas=цврстина, utilitas=корисност и venustas=убавина. Цврстина значи дека темелите на градбата се поставени на тврдо тло и материјалите се паметно одбрани, корисност значи дека уредувањето е без грешка и не постојат пречки при користењето на просториите, и убавина значи дека градбата е пријатна и со добар вкус.
Боженствена пропорција
Луѓето порано претпоставувале, а и денес, дека PHI (φ) = 1,618 (φ) е предодреден од самиот СОЗДАВАЧ НА УНИВЕРЗУМОТ, затоа и е наречен или претставен како БОЖЕНСТВЕНА ПРОПОРЦИЈА.
PHI е изведен од низата на Фибоначи (1123581321...), која е низа од броеви позната не само по тоа што збирот на два соседни броја го дава следниот, туку и поради тоа што количникот на било кои два соседни броја (со исклучок на првите два пара) има својство да го содржи бројот 1.618 - PHI.
Односите на мерите кај растенијата, животните, па и кај луѓето со восхитувачка прецизност се приближувале кон односот PHI:1. На пример, ако го поделите бројот на женски пчели со бројот на машки пчели во било кој пчеларник(кошница) се добива бројот PHI!
ЛЕОНАРДО ДА ВИНЧИ најдобро ја разбирал „Божествената“ структура на телата.
Прв докажал дека човечкото тело е буквално составено од градежни блокови чии пропорционални размери секогаш изнесуваат PHI.
Да Винчи ја прикажал човечката пропорција на цртежот „Vitruvian Man“. Цртежот зборува дека човечкото тело може да се впише во кружница или квадрат. Висината на човекот е еднаква на растојанието меѓу дланките на раширени раце. Ако се постават раката и ногата во ’неправилна’ дијагонала, човекот станува центар на кружница.
„Vitruvian Man“ е наречен по Маркус Витрувиј, римски архитект кој ја величел божествената пропорција во својот текст "De Architectura".
Зборот архитектура потекнува од старогрчкиот збор архитектон (αρχιτεκτων) што значи главен мајстор (αρχι=главен и τεκτων=мајстор, градежник).
Во најстариот запис за архитектурата, “За архитектурата” или “De Architectura”, Витрувиј или Витрувиус пишува дека архитектурата е основана на рамнотежата на трите начела: firmitas=цврстина, utilitas=корисност и venustas=убавина. Цврстина значи дека темелите на градбата се поставени на тврдо тло и материјалите се паметно одбрани, корисност значи дека уредувањето е без грешка и не постојат пречки при користењето на просториите, и убавина значи дека градбата е пријатна и со добар вкус.
Боженствена пропорција
Луѓето порано претпоставувале, а и денес, дека PHI (φ) = 1,618 (φ) е предодреден од самиот СОЗДАВАЧ НА УНИВЕРЗУМОТ, затоа и е наречен или претставен како БОЖЕНСТВЕНА ПРОПОРЦИЈА.
PHI е изведен од низата на Фибоначи (1123581321...), која е низа од броеви позната не само по тоа што збирот на два соседни броја го дава следниот, туку и поради тоа што количникот на било кои два соседни броја (со исклучок на првите два пара) има својство да го содржи бројот 1.618 - PHI.
Односите на мерите кај растенијата, животните, па и кај луѓето со восхитувачка прецизност се приближувале кон односот PHI:1. На пример, ако го поделите бројот на женски пчели со бројот на машки пчели во било кој пчеларник(кошница) се добива бројот PHI!
ЛЕОНАРДО ДА ВИНЧИ најдобро ја разбирал „Божествената“ структура на телата.
Прв докажал дека човечкото тело е буквално составено од градежни блокови чии пропорционални размери секогаш изнесуваат PHI.
Да Винчи ја прикажал човечката пропорција на цртежот „Vitruvian Man“. Цртежот зборува дека човечкото тело може да се впише во кружница или квадрат. Висината на човекот е еднаква на растојанието меѓу дланките на раширени раце. Ако се постават раката и ногата во ’неправилна’ дијагонала, човекот станува центар на кружница.
„Vitruvian Man“ е наречен по Маркус Витрувиј, римски архитект кој ја величел божествената пропорција во својот текст "De Architectura".
keti
Динамична архитектура
Првиот динамичен или подвижен објект во светот е изграден во Дубаи. Тоа е кулата на осумдесет спрата со ротациони апартмани, дело на архитектот Дејвид Фишер и неговото проектантско студио. Се состои од осумдесет префабрикувани апартмани кои што се ротираат независно еден од друг. Висока е 420 метри, а апартманите се ротираат за 360 степени на гласовна команда околу централниот столб со силата на 79 гигантски турбини на ветар лоцирани помеѓу секој спрат.
Зградата е предвидено да е самоодржлива бидејќи турбините се замислени да ги задоволуваат енергетските потреби на целата зграда, дури и да создадат вишок енергија кој што ќе го враќаат во централната градска мрежа.
На апартманите ќе им биде потребно од 1 до 3 часа за да направат полн круг и ќе коштаат од 3.7 до 37 милиони долари. Сличен ваков објект се подготвува на 70 ката и во Москва.
Зградата е предвидено да е самоодржлива бидејќи турбините се замислени да ги задоволуваат енергетските потреби на целата зграда, дури и да создадат вишок енергија кој што ќе го враќаат во централната градска мрежа.
На апартманите ќе им биде потребно од 1 до 3 часа за да направат полн круг и ќе коштаат од 3.7 до 37 милиони долари. Сличен ваков објект се подготвува на 70 ката и во Москва.
keti
Динамични фасади
Студиото на Giselbrecht + Partner ZT GmbH инспирирано од шпанските брисолеи развило технологија која ќе овозможи да ја менува формата на фасадата и нејзиниот интерфејс во повеќе варијанти.
Нивната таканаречена динамична фасада е одраз на времето во кое живееме и социјалниот стил на современета архитектура која го диктира стилот кое ова студио го негува.
Нивната таканаречена динамична фасада е одраз на времето во кое живееме и социјалниот стил на современета архитектура која го диктира стилот кое ова студио го негува.
keti
Re: AРХИТЕКТУРА
ЛЕОНАРДО ДА ВИНЧИ најдобро ја разбирал „Божествената“ структура на телата.
Прв докажал дека човечкото тело е буквално составено од градежни блокови чии пропорционални размери секогаш изнесуваат PHI. Tогаш кои сме ние да ја расипуваме структурата што ни ја дал бог?!
Прв докажал дека човечкото тело е буквално составено од градежни блокови чии пропорционални размери секогаш изнесуваат PHI. Tогаш кои сме ние да ја расипуваме структурата што ни ја дал бог?!
the nurse
Re: AРХИТЕКТУРА
Каде има хармонија таму има и естетика. Каде нема хармонија таму има хирургија.
zbunet
Re: AРХИТЕКТУРА
zbunet напиша:Каде има хармонија таму има и естетика. Каде нема хармонија таму има хирургија.
За да се разбере оваа мудрост, треба лично да се доживее...А ти Збунет како ја дозна?
keti
Re: AРХИТЕКТУРА
Бог ни’ го дал тоа право како предизвик да менуваме, како дел од еволуитивните способности. На пример ја дозволил и физиката за да го докаже неговото постоење.
zbunet
АРХИТЕКТУРА НА ИДНИНАТА
FUTURE CITY
PROEKT "VENERA" - Zhak Fresko
SAN FRANCISCO 2108
ANARA TOWER - DUBAI
NOAH: Mammoth Pyramidal Arcology Designed for New Orleans
by Yuka Yoneda
keti
Made in China
Ова е зграда во Кина, на 13 ката која лежи на земја
1. Подземната гаража била ископана на јужната страна на објектот на длабочина од 4.6м.
2. Ископот бил депониран на јужната страна на зградата до висина од 10м.
3. Копале веднаш до темелот на зградата.
4. Пристигнале дождови.
5. Зградата доживеала нерамномерен страничен притисок од север кон југ.
6. Ова резултирало во страничен притисок од 3.000 тони, кој бил поголем од можноста на не- пренапрегнатите шипови можат да поднесат.
Според тоа, зградата се срушила комплетно во јужен правец.
Најпрво, зградата била изградена.
Потоа планот бил да се ископа подземна гаража. Ископот бил натрупуван на другата страна на зградата.
Големите дождови резултирале во тоа да водата пробие низ земјата.
Зградата почнала да се навалува, потоа да се поместува и „плитките“ бетонски шипови биле прекршени заради нерамномерниот страничен притисок.
И така...
Ако овие згради биле поблиску, ситуацијата ќе резултирала во домино ефект.
Се забележува дека НЕМА арматура во шиповите! Само мрежа од жици.
Изградиле 13-катница, без подрум, и сето тоа сврзано со плитки шипови без арматура.
1. Подземната гаража била ископана на јужната страна на објектот на длабочина од 4.6м.
2. Ископот бил депониран на јужната страна на зградата до висина од 10м.
3. Копале веднаш до темелот на зградата.
4. Пристигнале дождови.
5. Зградата доживеала нерамномерен страничен притисок од север кон југ.
6. Ова резултирало во страничен притисок од 3.000 тони, кој бил поголем од можноста на не- пренапрегнатите шипови можат да поднесат.
Според тоа, зградата се срушила комплетно во јужен правец.
Најпрво, зградата била изградена.
Потоа планот бил да се ископа подземна гаража. Ископот бил натрупуван на другата страна на зградата.
Големите дождови резултирале во тоа да водата пробие низ земјата.
Зградата почнала да се навалува, потоа да се поместува и „плитките“ бетонски шипови биле прекршени заради нерамномерниот страничен притисок.
И така...
Ако овие згради биле поблиску, ситуацијата ќе резултирала во домино ефект.
Се забележува дека НЕМА арматура во шиповите! Само мрежа од жици.
Изградиле 13-катница, без подрум, и сето тоа сврзано со плитки шипови без арматура.
trpe
Re: AРХИТЕКТУРА
Да беше ова еден од објектите кои кај нас се градат, сигурно ќе се распаднеше целосно, а овој објект останал целосен при падот...
Шипови се поставуваат кај објекти кои се градат на нестабилен терен, кога цврста земја има на многу голема длабочина...Се поставува прашање зошто му било потребно да градат подземна гаража на таков терен...Сигурно биле ЗБУНЕТИ...
Шипови се поставуваат кај објекти кои се градат на нестабилен терен, кога цврста земја има на многу голема длабочина...Се поставува прашање зошто му било потребно да градат подземна гаража на таков терен...Сигурно биле ЗБУНЕТИ...
keti
3D sound-waves concept in Taipei Performing Arts Center by B+U, LLP
Here are some technical data:
Client: Taipei City Government- Department of Cultural Affairs
Program: Performing Arts Center
Size: 400,000 sqft
Budget: 130 million
Completion date: 2008-12-08 unbuild
Material: Glass, Steel, metal, concrete
Architect: B+U,LLP
Team: Principals:Herwig Baumgartner, Scott Uriu Team: Paul Macherey, Justin Oh, Phillip Ramirez, Art Zargaryan, Daniel Saltee, Yaohua Wang
Consultant: S.C.S. & Associates (Executive Architect), ARUP (structure& MEP), Theatre projects consultants, Inc (theater consultant), Nagata acoustics (acoustician)
keti
Новиот проект на стариот Oscar Niemeyer
„...Centro Niemeyer je novi kulturni centar u lučkom gradu Avilesu u sjevernoj Španjolskoj, ujedno i najnoviji projekt neumornog stotrigodišnjaka, velikog Oscara. Projekt se nalazi na istaknutoj poziciji gdje rijeka Aviles utječe u more i stvara luku, sastojeći se od četiri zasebne građevine na otvorenom trgu: auditorija sa 2000 mjesta, nadsvođenog izložbenog prostora, promatračnice i zgrade u kojoj se nalaze kino-dvorane, konferencijske sale i kavana...“
http://pogledaj.to/arhitektura/novi-projekt-starog-oscara/
Ете зошто јас имам многу силна волја за живот...Се уште не сум ги покажала сите мои квалитети и таленти...
keti
Креативна архитектура
Креативност и имагинација се два квалитети кој треба да ги има секој архитект ако сака да биде успешен во она што го работи. Без овие две есенцијални карактеристики може да се каже дека вложувањето и трудот се бесцелни.
Како и да е, фантазијата мора да биде ограничена до одредено ниво, затоа што некои идеи едноставно се невозможни за остварување и покрај модерната технологија.
Ова се неколку интересни примери за креативно размислување кај архитектите – објекти и уредувањето на окружувањето.
http://www.crnobelo.com/zabava/interesno/7219-kreativna-arhitektura
Како и да е, фантазијата мора да биде ограничена до одредено ниво, затоа што некои идеи едноставно се невозможни за остварување и покрај модерната технологија.
Ова се неколку интересни примери за креативно размислување кај архитектите – објекти и уредувањето на окружувањето.
http://www.crnobelo.com/zabava/interesno/7219-kreativna-arhitektura
keti
Еколошка архитектура
Ekološka arhitektura
"...Za klimatsko temperiranje zgrada u industrijskim zemljama troši se gotovo polovicu primarne energije tih zemalja. Zato je gradnja bez ekoloških inovacija arhitektura prošlosti bez budućnosti. Već dugo je razvijena ekološka građevinska tehnologija: nisko energetske zgrade koje za grijanje godišnje troše manje od 30 kilovatsati po metru četvornom, energetski pasivne zgrade bez potrebe vanjske energije za grijanje i energetski plus zgrade koje dodatno proizvode energiju s aktivnim solarnim uređajima. Zgrade budućnosti biti će ne samo domicili nego i električne centrale koje će moći pokrivati više od polovice potrebe električne energije jedne zemlje. Građevinski inženjeri danas moraju biti ekološki inženjeri.
Takve zgrade neovisne od fosilnih ili nuklearnih energija građene su na principu „crvenog luka“, slojevito. Njemačko ministarstvo za gradnju je financiralo putujući realni model takve jedne zgrade koju su dizajnirali studenti arhitekture Tehničkog Univerziteta Darmstadt pod vodstvom praksi orijentiranog profesora Manfreda Heggera. Oni su dobitnici internacionalnog arhitektonskog natjecaja 2007. godine „Solar-decathlon“ u Washingtonu D.C. u natjecanju 19 zemalja. Zgrada se danas nalazi u centru Münchena i otvorena je za građane do 15. 04. 2009. i onda odlazi kao putujuća izložba u Berlin i Hamburg. Vanjski sloj zgrade je pokretni zaklon (španjolski zid) s lamelama u kojima su ugrađeni fotonaponski elementi. Krov je također pokriven s fotonaponskim panelima. Toplu vodu za kućanstvo i grijanje proizvode dodatni solarni termički kolektori. Unutarnji sloj je izoliran s pločama u vakuumu....."
http://www.zamirzine.net/spip.php?article7361
"...Za klimatsko temperiranje zgrada u industrijskim zemljama troši se gotovo polovicu primarne energije tih zemalja. Zato je gradnja bez ekoloških inovacija arhitektura prošlosti bez budućnosti. Već dugo je razvijena ekološka građevinska tehnologija: nisko energetske zgrade koje za grijanje godišnje troše manje od 30 kilovatsati po metru četvornom, energetski pasivne zgrade bez potrebe vanjske energije za grijanje i energetski plus zgrade koje dodatno proizvode energiju s aktivnim solarnim uređajima. Zgrade budućnosti biti će ne samo domicili nego i električne centrale koje će moći pokrivati više od polovice potrebe električne energije jedne zemlje. Građevinski inženjeri danas moraju biti ekološki inženjeri.
Takve zgrade neovisne od fosilnih ili nuklearnih energija građene su na principu „crvenog luka“, slojevito. Njemačko ministarstvo za gradnju je financiralo putujući realni model takve jedne zgrade koju su dizajnirali studenti arhitekture Tehničkog Univerziteta Darmstadt pod vodstvom praksi orijentiranog profesora Manfreda Heggera. Oni su dobitnici internacionalnog arhitektonskog natjecaja 2007. godine „Solar-decathlon“ u Washingtonu D.C. u natjecanju 19 zemalja. Zgrada se danas nalazi u centru Münchena i otvorena je za građane do 15. 04. 2009. i onda odlazi kao putujuća izložba u Berlin i Hamburg. Vanjski sloj zgrade je pokretni zaklon (španjolski zid) s lamelama u kojima su ugrađeni fotonaponski elementi. Krov je također pokriven s fotonaponskim panelima. Toplu vodu za kućanstvo i grijanje proizvode dodatni solarni termički kolektori. Unutarnji sloj je izoliran s pločama u vakuumu....."
http://www.zamirzine.net/spip.php?article7361
keti
Футуристичка архитектура
За половина животен век од сега, можеби и за многу помалце со фотографии од вакви објекти ќе можете да им се пофалите на пријателите кога ќе се враќате од годишниот одмор. Вреди да се разгледа визијата на најголемите светски архитекти за иднината.
http://bumbar.mk/28/futuristicka-arhitektur/
http://bumbar.mk/28/futuristicka-arhitektur/
keti
Пејсажен урбанизам
Денес можат да се сретнат различни комбинации на пејсажен урбанизам како Passages на James Wines или Postopolis на TeReForm Collective кои се стремат да воведат поодржливи принципи во архитектурата како естетски така и еколошки, но, никој неможе да каже дали луѓето имаат доволно свест за да го прифатат овој концепт и целосно да се свртат кон обновување на Природата преку промена на денешниот современ начин на живот зауздавајки го претераното извештачување на сите полиња од храната па се до архитектурата, сепак и не зависи толку од народот колку од корпорациите кои го одржуваат капиталистичкиот систем кој дефинитивно воопшто не е расположен за екологијата во светот туку попрво за константниот економски раст кој неминовно ќе доведе колапс на сите нивоа порано или подоцна, за ова добра демистификација е www.storyofstuff.com каде прилично пластично е разобличена капиталистичката детерминираност за економски развој и општествена хармонија!
Ако е за утеха сепак доста луѓе размислуваат за тоа како да се спаси потомството од генетска и духовна ерозија, но дали тоа ќе биде доволно ќе покаже времето
Еве неколку проекти и идеи кои го подражаваат Пејсажниот Урбанизам.
Treehouse with Terreform
http://inhabitat.com/video-grow-a-living-treehouse-with-terreform/
Eco-hotel in Songjiang
http://inhabitat.com/the-songjiang-sustainable-hotel-in-china/#more-4821
Green California Academy of Sciences
http://inhabitat.com/california-academy-of-sciences-unveiled/
Ако е за утеха сепак доста луѓе размислуваат за тоа како да се спаси потомството од генетска и духовна ерозија, но дали тоа ќе биде доволно ќе покаже времето
Еве неколку проекти и идеи кои го подражаваат Пејсажниот Урбанизам.
Treehouse with Terreform
http://inhabitat.com/video-grow-a-living-treehouse-with-terreform/
Eco-hotel in Songjiang
http://inhabitat.com/the-songjiang-sustainable-hotel-in-china/#more-4821
Green California Academy of Sciences
http://inhabitat.com/california-academy-of-sciences-unveiled/
keti
Национален ресторан во Неготино - проект
НАЦИОНАЛЕН РЕСТОРАН ВО НЕГОТИНО - Дипломска работа 1992 год.
локација: Авионот во дворот на хотелот "Парк" во Неготино
Авионот "ИЛ 14" се наоѓаше во дворот на хотелот "Парк" во Неготино и дваесет години беше заштитен знак на градот и се користеше како ресторан и дискотека...
Авионот е подарок на Тито од Русија и поради дефектите тој решил да го остави како експонат којшто ќе сведочи за добрата соработка со Русија во тоа време. Првично било договорено авионот да се лоцира на Водно во Скопје, но потоа, по заслуга на извесен Миле којшто имал кампови околу хотелот "Парк", авионот бил донесен во Неготино ...
Во приземјето се сместени: влезниот хол, гардеробата со тоалетите, изложбениот простор (за реклами, извештаи за семинари и сл.), водени и зелени површини (фонтани), слаткарница директно поврзана со кујната, и ресторанскиот простор кој е исто така директно поврзан со кујната и со терасата, посебниот дел во кој е сместена кујната и скалите за галеријата.
До авионот се доаѓа со кружни скали со хидрауличен лифт, кои имаат и посебен директен влез од надворешната страна.
На галеријата покрај ресторанскиот простор е сместен и аператив-бар, маси за билијард со простор за седење, тоалети и тераса поврзана со кружните скали кои водат до авионот.
До авионот се доаѓа со кружни скали во кои е сместен хидрауличен лифт, а во авионот е сместен кафе-бар со пулт и тоалети.
Ова е Дипломата со која станав магистер на технички науки по архитектура, а магистерскиот труд имам намера набрзо и да го објавам на интернет...
*И на крај само да објаснам што ме потикна за да ја објавам мојата дипломска работа...Тоa е овој текст објавен во весникот "ВЕСТ" со наслов "Ќе слета авион "ИЛ 14" во Неготино"...
http://www.vest.com.mk/?ItemID=3CDAE00668BBD141AFD73A28D078A5A5
локација: Авионот во дворот на хотелот "Парк" во Неготино
Авионот "ИЛ 14" се наоѓаше во дворот на хотелот "Парк" во Неготино и дваесет години беше заштитен знак на градот и се користеше како ресторан и дискотека...
Авионот е подарок на Тито од Русија и поради дефектите тој решил да го остави како експонат којшто ќе сведочи за добрата соработка со Русија во тоа време. Првично било договорено авионот да се лоцира на Водно во Скопје, но потоа, по заслуга на извесен Миле којшто имал кампови околу хотелот "Парк", авионот бил донесен во Неготино ...
Во приземјето се сместени: влезниот хол, гардеробата со тоалетите, изложбениот простор (за реклами, извештаи за семинари и сл.), водени и зелени површини (фонтани), слаткарница директно поврзана со кујната, и ресторанскиот простор кој е исто така директно поврзан со кујната и со терасата, посебниот дел во кој е сместена кујната и скалите за галеријата.
До авионот се доаѓа со кружни скали со хидрауличен лифт, кои имаат и посебен директен влез од надворешната страна.
На галеријата покрај ресторанскиот простор е сместен и аператив-бар, маси за билијард со простор за седење, тоалети и тераса поврзана со кружните скали кои водат до авионот.
До авионот се доаѓа со кружни скали во кои е сместен хидрауличен лифт, а во авионот е сместен кафе-бар со пулт и тоалети.
Ова е Дипломата со која станав магистер на технички науки по архитектура, а магистерскиот труд имам намера набрзо и да го објавам на интернет...
*И на крај само да објаснам што ме потикна за да ја објавам мојата дипломска работа...Тоa е овој текст објавен во весникот "ВЕСТ" со наслов "Ќе слета авион "ИЛ 14" во Неготино"...
http://www.vest.com.mk/?ItemID=3CDAE00668BBD141AFD73A28D078A5A5
keti
Страна 1 of 2 • 1, 2
МЕКИЦИ :: УМЕТНОСТ :: УМЕТНОСТ И КУЛТУРА
Страна 1 of 2
Permissions in this forum:
Не можете да одговарате на темите во форумот